1 Şubat 2012 Çarşamba

2012_201_233_İHTİLAFLI İŞLER


İHTİLAFLI İŞLER
Kapsam
Madde 201- Vergi kanunlarının uygulanması nedeniyle, vergi daireleri ile mükellefler, adına ceza kesilenler ve hakkında takibat yapılanlar arasında doğacak uyuşmazlıklar neticesinde vergi mahkemeleri, idare mahkemeleri, bölge idare mahkemeleri ve Danıştay nezdinde açılacak davalar hakkında yapılacak iş ve işlemler bu kısımda belirtilen ilke ve kurallar çerçevesinde yürütülür.
Dava Dilekçelerinin Alınması Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 202 - Alınan dava dilekçeleri, salınan vergi , kesilen ceza ve yapılan takibe karşı mükellefler veya borçlularca vergi mahkemesi, idare mahkemeleri, bölge idare mahkemesi ve Danıştay nezdinde açılan davalara ilişkin olup, bu mercilerce vergi dairelerine savunma yapılması veya cevap verilmesi için gönderilen dilekçelerdir.
Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınan dilekçeler bordro üzerine ilgili memurların imzası alınmak suretiyle verilir.
Dilekçe, vergi mahkemesi nezdinde açılan davaya ilişkin ise bu dilekçedeki bilgiler görevli memur tarafından, bilgisayara kaydedilmek suretiyle dava izleme numarası alınır.
Dilekçeyi alan memur  tarafından dosya üzerine dava izleme numarası yazılır ve dava dilekçesi dosya içine takılarak dava dosyası oluşturulur. Bir servis notu ile ilgili servisten ihtilafa ilişkin belgelerin tasdikli örnekleri istenir, ayrıca mükellefin uzlaşma talebinin olup olmadığı sorulur. 
Dilekçe,  Danıştay ve bölge idaresi mahkemesi nezdinde açılan davaya  ilişkin ise bilgisayara gerekli kayıt işlemleri yapılarak dava dosyası ile irtibat kurulur.
Dava Dosyaları
Madde 203- Dava dosyası,  mükellef veya vergi dairesince açılan davalarla ilgili olarak  oluşan dosyadır.
1- Dava dosyaları, ilgili memurlar tarafından oluşturulur ve bunların zimmetinde bulundurulur.
2- Dava dosyaları; işlem görecek, işlemi tamamlanan ve sonuçlanmış dosyalar olarak üç gruba ayrılır. 
a) İşlem görecek dava dosyaları, ilgili işlemin (dava açma,  savunma,  cevap verme vb.) son gün tarihi üzerine  yazılan  dosyalardır. İhtilafı sürdürülebilecek nitelikte görülen dava dosyaları için son işlem günü tayin edilirken postada geçecek  süreler dikkate alınır.
Dava dosyalarının son işlem gününün takibinin süresinde yapılabilmesi için bilgisayardan savunma verilmesi gerekenler listesine ulaşılır. Günlük olarak savunma verilmesi gerekenler listesi alınır veya bilgisayardan kontrol edilir.
Son işlem günü gösterilen dava dosyaları, son günü sırasına göre  dizilerek,  ilgili memurlarca takip ve işlemin süresinde yapılması temin edilir.
b) İşlemi tamamlanan dava dosyaları, durumuna göre işlemi yapılarak tamamlanan ve merci kararlarının sonucuna kadar bekletilen dosyalardır.  
c) Sonuçlanmış dava dosyaları, yargı mercilerince kesin karara bağlanmış veya haklarındaki merci kararı kesinleşmiş dosyalardır.
3- Gerek işlem görecek gerekse işlemi tamamlanan dava dosyalarından sonuçlanmış olduğu anlaşılanlar bilgisayara kaydedildikten sonra servis notu ekinde ilgili servise gönderilir.
4- Yargı mercilerince istenen ve bu mercilere gönderilecek olan tarhiyat veya takibe ilişkin belgelerin birer örneği çıkarılarak dava dosyalarında muhafaza edilir.
İşlem Dosyası
Madde 204 - İşlem dosyası, dava ile ilgili olarak  dava dosyasındaki belgelerden oluşturulup, savunma veya dava açma dilekçeleri ile birlikte ilgili yargı mercilerine gönderilen dosyalardır.
İşlem dosyasında belgelerin tasdikli birer örneği yer alır.
İşlem dosyasının gönderilmesi sırasında dizi pusulası çıkarılmaz. Ancak dava ve savunma dilekçelerinde bu dosyada yer alan belgelerin ekli olduğu kaydedilir.
Yargı mercilerince belgelerin asılları istenmiş ise dava sonucunda belge asıllarının iadesi istenir  ve iade edilen belgeler servis notu ekinde ilgili servise gönderilir.
Dava Konusu Edilecek Takdir Komisyonu Kararının Alınması 
Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 205 - İlgili servislerce, takdir komisyonları tarafından takdir edilen matrahlara karşı dava açılmasının istenmesi   halinde  gönderilen muhalefet şerhli takdir komisyonu kararlarının alınması üzerine,  dava açılması yolu ile iptali gerekli görülen  takdir komisyonu kararı  ile belgeler ilgili memura havale edilerek, dava açılmasına ilişkin  işlemler yapılır.
VERGİ MAHKEMESİ İLE İLGİLİ İŞLEMLER
Savunmaların Hazırlanması
Madde 206 - Dava dilekçesini alan memur son gün sırasına göre iddialara karşı savunma esaslarını tespit eder.
Savunma dilekçesi hazırlanmadan önce dava dilekçesi 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununa göre usul ve esaslar yönünden sırasıyla ayrı ayrı incelenir.
1- Hazırlanacak savunma dilekçelerinde;
a) Usul yönünden eksiklik olması halinde öncelikle bu hususlara ,
           b) Her bir iddiaya ayrı ayrı cevap verilmesine,  verilecek cevaplarda delil ve belgelerin ihtilafın dayandığı mevzuata göre çürütülmesine,
c) Mahkeme harç ve masraflarının karşı tarafa yükletilmesine,
d) Dinlenme istemi mevcut ise bu istemin açıkça belirtilmesine,
yer verilir.
2- Hazırlanan savunma dilekçesi, servis şefi ve müdür yardımcısının uygun görüşü alınarak, vergi dairesi müdürüne/vergi müdürüne sunulur.
3- Son şeklini alan savunma dilekçesi, üç örnek olarak yazılır ve müdürün imzasına sunulur. Vergi dairesi başkanlıklarında ise savunma dilekçesi vergi müdürü ve hazine avukatının görüşü alınarak vergi dairesi başkanının imzasına sunulur. Savunma dilekçesinin imzalanmasından sonra giden evrak kaydının yapılarak  evrak numarasının alınması ve ilgili mercie gönderilmesi için Yazışma ve Arşiv Servisine verilir.
4- Dava dosyasında kalan nüshasından savunma dilekçesinin yargı merciine gönderiliş tarihi ve evrak numarası görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir.
5- Servise gelen cevap dilekçelerine karşı cevap verilmesine gerek görüldüğü takdirde yukarıdaki işlemler yapılır.
Dava Açma Dilekçesinin Hazırlanması
Madde 207 - Vergi dairesince, takdir komisyonu tarafından takdir olunan matrahlara karşı dava açılması gerektiği sonucuna varılması halinde, kararın iptali amacı ile vergi mahkemesi nezdinde dava açılır. Tek olay nedeni ile biri tarhiyata, diğeri takdir komisyonu kararına dava açıldığı takdirde, konu tek dosyada izlenir.
1- Bu amaçla, takdir komisyonu kararının iptaline neden olacak belge ve bilgiler değerlendirilerek  ilgili mevzuat çerçevesinde incelenir.
2- Dava açmanın esasları tespit edilerek  dava açma dilekçesi ilgili memur tarafından 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 3 üncü maddesinin öngördüğü şekil şartları dikkate alınmak suretiyle hazırlanır.
3- Hazırlanan dava dilekçesi, servis şefi ve müdür yardımcısının uygun görüşü alındıktan sonra vergi dairesi müdürü/vergi müdürüne sunulur. 
Son şeklini alan dava açma dilekçesi üç örnek (karşı taraf sayısının birden fazla olması halinde, taraf sayısının bir fazlası) olarak yazılır ve vergi dairesi müdürünün imzasına sunulur. Vergi dairesi başkanlıklarında ise dava açma dilekçesi vergi müdürü ve hazine avukatının görüşü alınarak vergi dairesi başkanının imzasına sunulur.
4- İmzalanan dava açma dilekçesi, evrak kaydının yapılarak evrak numarası alınması ve ilgili mercie gönderilmesi için Yazışma ve Arşiv Servisine verilir.
Dava dosyasında kalan nüshasından dava açma dilekçesinin yargı merciine gönderiliş tarihi ve evrak numarası görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir.   
Dava Açma Süreleri
Madde 208 - Vergi mahkemeleri,  bölge idare mahkemeleri ve Danıştay nezdindeki  davalar aşağıda yazılı sürelerde açılır.
1- Verginin tarhında ve cezanın kesilmesinde;
a) Tahakkuku tahsile bağlı olan vergilerde tahsilatın,
b) Tebliğ yapılan hallerde veya tebliğ yerine geçen işlemlerde  tebliğin,
c) Tevkif yoluyla alınan vergilerde istihkak sahiplerine ödemenin,
d) Tescile bağlı vergilerde (harçlar dahil) tescilin,
e) Vergi dairesince,  takdir edilen matrahlara karşı açılacak davalarda, takdir komisyonu kararının tebliğinin
yapıldığı tarihi izleyen günden başlamak üzere 30  gün içinde, vergi mahkemesine dava açılır.
2- 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun  uygulanmasında;
a) Haklarında ihtiyati haciz tatbik olunanlarda haczin tatbikinden,  gıyapta yapılan hacizlerde ise haczin tebliğinden,
b) Haklarında ihtiyati tahakkuk üzerine ihtiyati haciz tatbik olunanlarda ihtiyati tahakkuk sebeplerine ve miktarına,  haczin tatbik veya tebliğinden,
c) Ödeme emrine karşı dava açılmasında,  ödeme  emri tebliğinden
itibaren 7 gün içinde vergi mahkemesine dava açılır.
3- Vergi mahkemelerinin  tek hakimli olarak verdiği nihai kararlara karşı vergi mahkemesi kararının tebliği tarihini izleyen 30 gün içinde bölge idare mahkemesi nezdinde itirazen dava açılır.
4- Vergi mahkemelerinin mahkeme kurullarınca verilen nihai kararlarına karşı, vergi mahkemesi kararının tebliği tarihini izleyen 30 gün içinde Danıştay nezdinde temyizen dava açılır.
5- Yukarıdaki sürelerin bitmesi, adli tatilin sürdüğü (20 Temmuz-5 Eylül bu tarih dahil) döneme rastlarsa bu süreler, adli tatilin sona erdiği günü izleyen tarihten itibaren 7 gün uzamış sayılır.
6- Yukarıda yazılı bulunan haller dışında ilgili kanunlarda öngörülen süreler dikkate alınır.
Savunma ve Cevap Süreleri
  
Madde 209 - Vergi  mahkemeleri, idare mahkemeleri, bölge idare mahkemeleri ve Danıştay nezdinde açılan davalara karşı  yapılacak savunmalar ile verilecek cevap süreleri aşağıda belirtilmiştir.
1- Vergi mahkemelerinde açılan davalarla ilgili olarak;
a) Savunma, dava dilekçesi ve eklerinin davalıya,
b) Cevap, savunma dilekçesinin davacıya, davacı cevabının davalıya
tebliğ tarihini izleyen günden başlamak üzere  30 gün  içinde, savunma yapılır veya cevap verilir.
2- Vergi mahkemelerinin nihai kararlarının bölge idare mahkemeleri nezdinde  itirazen veya Danıştay nezdinde temyizen dava konusu edilmesinde, itiraz veya temyiz dilekçelerinin karşı tarafa tebliğ tarihini izleyen 30 gün içinde savunma yapılır  veya cevap verilir.
Duruşma Talebi ile İlgili İşlemler 
Madde 210 - 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 17 nci maddesi dikkate alınarak gerektiği hallerde duruşma talebinde bulunulabilir veya vergi inceleme raporuna dayanılarak yapılan tarhiyatın dava konusu edilmesinde, incelemeyi yapmış bulunan inceleme elemanının duruşma talebinde bulunması halinde,  dilekçede bu isteğe yer verilir.
1-Duruşma talebi,  dilekçenin sonuç kısmında belirtilmekle beraber 1 inci sayfanın sağ üst kısmına büyük harflerle "DURUŞMA TALEPLİDİR" ibaresi yazılarak altı çizilmek suretiyle belli edilir.
2-Gerek tarafların talepleri üzerine gerekse ilgili yargı mercilerince re'sen duruşma yapılmasına karar verilmesi neticesinde gönderilen duruşma davetiyelerindeki duruşma tarihi bilgisayara kaydedilir. 
3-Dava ile ilgili gerekli hazırlık ve inceleme yapmaya yetecek süre dikkate alınarak dava dosyası duruşma gününden önce vergi dairesi müdürüne/vergi dairesi başkanına veya onun yerine izahat verecek yetkiliye verilir ve duruşma davetiyesi hazine avukatının katılımının temini amacıyla defterdarlık aracılığıyla muhakemat müdürlüğüne gönderilir.
Ayrıca, inceleme elemanınca dinlenme talep edilmiş ise inceleme elemanına gerekli duyuru yapılır.
4-Davanın görülmekte olduğu mahkemenin,  vergi dairesinin kurulu olduğu il merkezi dışında olması halinde, vergi dairesi tarafından, davetiyenin alındığı tarihi izleyen 3 gün içinde bağlı bulunduğu defterdarlık kanalı ile davetiye ve dava dosyası mahkemenin bulunduğu yer defterdarlığına gönderilerek, bölge muhakemat müdürlüğünden, bu müdürlük yoksa il muhakemat müdürlüğünden, o da yoksa hazine avukatlarından birinin teknik açıklamalarda bulunmak üzere o yerde görevli vergi dairesi müdürü veya kendilerine yetki verilecek müdür yardımcısı ile birlikte duruşmada hazır bulunması istenir.
5-İnceleme elemanının duruşmaya katılmayarak yazılı açıklama göndermesi halinde, bu açıklama şifahi dinlenme yerine geçmek üzere duruşmadan önce mahkemeye gönderilir veya duruşma esnasında mahkemeye sunulur.
6-Danıştay nezdinde açılan davalarla ilgili olarak yapılacak duruşmalarda, yukarıda belirtilen duruma uygun işlemler yapılarak hazineyi temsil etmesi için davetiye ve dosyalar, defterdarlık aracılığıyla Maliye Bakanlığı Baş Hukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğüne gönderilir.
7-Duruşma talebi yerine getirildikten sonra görevli memur tarafından  dava dosyasına gerekli not konulur. 
Vergi Mahkemesinin Tasdik, Tadilen Tasdik Kararları Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 211 - Tasdik kararı, vergi mahkemesinin vergi dairesince tarh edilen vergi ile kesilen cezanın  ihtilaflı  kısmının  tümünü  onaylayan  karardır. Tadilen tasdik kararı ise  tarh edilen vergi ile kesilen cezayı kısmen veya değiştirerek onaylayıp diğer kısmını kaldıran kararıdır.
Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınan kararlar,  görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir.
İlgili memur vergi mahkemesinin tasdik veya tadilen tasdik kararları üzerine, "VERGİ MAHKEMESİ KARARINA GÖRE VERGİ/CEZA İHBARNAMESİ "ni düzenler.
Düzenlenecek ihbarnamede;
a) Karara göre hesaplanan vergi ve ceza,
b) Vergi Usul Kanununun 112 nci maddesi uyarınca vergi miktarı üzerinden hesaplanan gecikme faizi,
c) Vergi ve cezanın toplamı üzerinden hesaplanacak maktu veya nispi karar harcı,
ayrı ayrı gösterilir.
1-Düzenlenen ihbarname memur, servis şefi ve müdür yardımcısı tarafından imzalanıp mühürlendikten sonra,  görevli memur tarafından ihbarnameye ait bilgiler bilgisayara kaydedilir. Görevli memur gerekli kayıtları yaptıktan sonra ihbarnamenin  "Mükellef" yazılı nüshasını alma haberli olarak mükellefin bilinen adresine gönderilmek üzere Yazışma Ve Arşiv Servisine teslim  eder. "Dosya" yazılı nüshasını ise posta kayıt numarasını üzerine yazdıktan  sonra  dosyasında  muhafaza eder.
2-İhbarnamenin tebliğine ilişkin tebliğ alındısının alınması üzerine, görevli memur tarafından bilgisayara tebliğ tarihi kaydedilir. Tebliğ alındısı dava dosyasına konulur. 
3-Karar doğrultusunda yapılan işlemlerin sonucu, gereği yapılmak üzere servis notu  ile diğer tarh işlemleri masasından sorumlu servis şefine bildirilir.
4-Tadilen tasdik kararlarının itirazen veya temyizen dava konusu edilmesinin gerekip gerekmediği incelenir. İnceleme neticesinde;
a) İtirazen veya temyizen dava konusu edilmesinde fayda görülmediği anlaşılan kararlar 218 inci maddede belirtildiği şekilde,
b) İtiraz veya temyiz edilmesinde fayda görüldüğü anlaşılan kararlar 225 ve takip eden maddelerde belirtilen esaslara göre,
işleme tabi tutulur.
Vergi Mahkemesinin Terkin Kararı Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 212- Terkin kararı, vergi dairesince tarh edilen vergi veya kesilen cezanın tümünün vergi mahkemesince kaldırılmasına dair karardır.
Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınan kararlar, görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. 
1-Vergi mahkemesi kararı ile vergi dairesince tarh edilen vergi ve ceza kaldırılmış ise ihbarname düzenlenmez. Tarhiyatın terkini için servis notu ile diğer tarh işlemleri masasından sorumlu servis şefine bilgi verilir.
2-İhtirazi kayıtla verilen beyanname ile ilgili olarak, mükellefçe açılan dava sonucunda beyan üzerine tahakkuk eden verginin kaldırılmasına karar verilmesi halinde tahakkuktan terkin, tahsil edilmiş ise reddiyat yapılması için servis notu ile değerlendirme masasından sorumlu servis şefine  bilgi verilir ve gereğinin en geç 30 gün içinde yerine getirilmesi istenir.
3-Ödeme emrinin iptali yolunda verilmiş kararlar üzerine; 
a)Ödeme emrinde istenilen kamu alacağının terkin edilmesi gerekiyor ise terkin için,
b)Kararın temyizi gerekiyor ise temyiz sonucuna kadar takibat işlemlerinin durdurulması için,
c)Dava konusu işlemin yenilenmesi gerekiyor ise işlemlerin yapılması için
servis notu ile ilgili  servislere bilgi verilir.
4-Terkin kararının itiraz veya temyiz nedenleri bulunup bulunmadığı araştırılır. Kararın bir üst mercide dava konusu edilmesi gerektiği sonucuna varılması halinde, 225 ve takip eden maddelerde belirtilen esaslara göre işlem yapılır.
İtiraz veya temyiz edilmesinde fayda görülmeyen terkin kararları üzerine, 218 inci maddede belirtildiği şekilde hıfza kaldırma işlemi yapılır.
Takdir Komisyonu Kararlarının Onaylanması veya İptaline İlişkin Vergi Mahkemesi Kararları Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 213- Vergi  dairelerince, takdir edilen matrahlara karşı açılan davalarla ilgili olarak vergi mahkemelerinin, takdir komisyonu kararını onaylayan, kısmen veya tamamen iptal eden kararları, Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınır ve görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir.
1- Bu tür kararlar üzerine ihbarname düzenlenmez.
2- Takdir komisyonu kararını onaylayan vergi mahkemesi kararı için itiraz ve temyiz sebeplerinin bulunup bulunmadığı incelenir. Bir üst mahkemede dava açılması sonucuna varılırsa 225 ve takip eden maddelerde belirtilen esaslara göre işlem yapılır.
Vergi mahkemesi kararının itiraz ve temyiz edilmesinde fayda görülmediği takdirde, 218 inci maddede belirtildiği şekilde hıfza kaldırma işlemi yapılır.
3- Takdir komisyonu kararını tamamen veya kısmen iptal eden vergi mahkemesi kararı üzerine bilgi girişi yapılır. Karar örneği takdir komisyonunca yeniden matrah takdiri yapılması için servis notu ekinde değerlendirme masasından sorumlu servis şefine gönderilir.
Davanın Reddine İlişkin Kararlar Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 214- Red kararı; mükellef, adına ceza kesilen, hakkında takibat yapılan veya vergi dairesince vergi mahkemesine açılan davanın esastan incelenmeksizin reddine ilişkin karardır.
Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınan kararlar, görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. 
1- Mükellef, adına ceza kesilen veya hakkında takibat yapılan borçlunun davasının reddi halinde;
a) Tarh edilen vergi ve kesilen ceza aynen kaldığından, vergi mahkemesi kararına göre vergi/ceza ihbarnamesi düzenlenmez. İlk tarhiyata göre işlem yapılması için servis notu ile diğer tarh işlemleri masasından sorumlu servis şefine bilgi verilir. İhtirazi kayıtla verilen beyanname üzerine açılan dava ile ilgili ise ihbarname düzenlenmez.
b) Dava, ödeme emrinin iptali amacı ile açılmış ise takibin devamı ve amme alacağının yüzde 10 zam ile birlikte tahsili için durum servis notu ile hesap ve takip masasından sorumlu servis şefine bildirilir.
2- Vergi dairesince açılan davanın reddi halinde karar, itiraz veya temyiz sebeplerinin bulunup bulunmadığı  yönünden incelenir. Bir üst mercide dava açılması sonucuna varılması halinde, 225 ve takip eden maddelerde belirtilen esaslara göre işlem yapılır.
İtiraz ve temyiz edilmesinde fayda görülmeyen red kararları üzerine 218 inci maddede belirtildiği şekilde hıfza kaldırma işlemi yapılır.
Dosyaların İşlemden Kaldırılmasına veya Davanın Açılmamış Sayılmasına Dair Kararlar Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 215 - Mükellef,  adına ceza kesilen veya hakkında takibe geçilen borçlunun dava dosyasının 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 26/3 üncü maddesine göre işlemden kaldırıldığına dair kararlar, Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınır ve görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. 
a) İhbarname düzenlenmez.
b) Tarh edilen vergi veya kesilen  cezanın tahakkuk ettirilmesi veya dava takibe ilişkin ise takibe devam edilmesi için servis notu ile durum ilgili servislere bildirilir.
2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu uyarınca davanın açılmamış sayılmasına ilişkin kararlar üzerine de yukarıda belirtilen işlemler yapılır.
Mükellef, Adına Ceza Kesilen veya Hakkında Takibat Yapılan Borçlunun Davasından Vazgeçmesi Üzerine Yapılacak  İşlemler
Madde 216- Mükellef, adına ceza kesilen veya hakkında takibat yapılan  borçlunun açtığı  davadan vazgeçmesi  (feragat etmesi)  neticesinde, vergi mahkemesince  verilen bu tür kararlar, Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınır ve görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. 
1- Bu kararlar üzerine ihbarname düzenlenmez ve dava dosyası servis notu ekinde ilgili servise gönderilir.
2- Davadan vazgeçme dilekçesinin vergi dairesine  verilmesi halinde;
a) Dilekçe bir yazı ekinde ilgili mahkemeye gönderilir.
b) Mahkeme kararının alınması üzerine bilgisayara kaydedilerek birinci fıkrada belirtilen işlemler yapılır.
3- Davadan vazgeçme dilekçesinin vergi mahkemesine veya vergi dairesine verilmesinden sonra, borcun karardan önce ödenmesinin istenmesi halinde, gerekli tahakkuk işlemlerinin yapılması için servis notu ile diğer tarh işlemleri masasından sorumlu servis şefine bilgi verilir. 
İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tahakkukla İlgili Kararlar Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 217- Haklarında ihtiyati haciz uygulaması  yapılanların, ihtiyati haciz uygulamasına veya bu haczin dayanağı ihtiyati tahakkuk miktar ve sebeplerine karşı açtıkları davalar  hakkında, vergi mahkemesince ihtiyati haczin kaldırılması veya açılan davanın reddine dair kararlar, Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınır ve görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. 
1- Açılan dava reddedilmişse ihtiyati haciz işlemlerine devam olunması için, kararın bir örneği servis notu ekinde hesap ve takip masasından sorumlu servis şefine gönderilir.
2- Karar ihtiyati haczin kaldırılması  şeklinde ise bir üst mercie dava açılması sebeplerinin bulunup bulunmadığı incelenir. Bir üst mahkemede dava açılması sonucuna varılırsa  225 ve takip eden maddelerde belirtilen esaslara göre işlem yapılır.
Bir üst mahkemede dava açılmasında fayda görülmediği takdirde, 218 inci maddede belirtildiği şekilde hıfza kaldırma işlemi yapılır.
Kararların Hıfza Kaldırılması İşlemleri
Madde 218- Mükellefler, adına ceza kesilenler veya hakkında takibat yapılanlarca açılan davaların, vergi dairesi aleyhine karara bağlanması veya vergi dairesince açılan davanın reddi veya takdir komisyonu kararının onaylanması ile sonuçlanan vergi mahkemesi kararlarının, bölge idare mahkemesi veya Danıştay nezdinde dava konusu edilmelerinde fayda veya gerek görülmediği takdirde bu kararlar itiraz veya temyiz edilmeyerek aşağıdaki esaslar dahilinde hıfza kaldırılır.
1- Vergi Dairesi  Müdürünün/Vergi Dairesi Başkanının Onayı İle Hıfz Edilecek Kararlar
Vergi mahkemesi kararları, Bakanlıkça belirlenen limitler dikkate alınarak vergi dairesi müdürünce incelenir ve bölge idare mahkemesinde itiraz edilmesinde hazine yararı olmadığı sonucuna varılması halinde kararlar üzerine görüş yazılarak memur, servis şefi, müdür yardımcısı, vergi dairesi müdürü/vergi dairesi başkanı tarafından imzalandıktan sonra hıfz edilir.
2- Defterdarın Onayı İle Hıfz Edilecek Kararlar
Temyiz edilip edilmemesi defterdarlık yetkisine bırakılan hadler içinde kalan davalarla ilgili kararlar vergi dairesinin hazırladığı temyiz dilekçesi ve ekleri ile birlikte defterdarlığa gönderilir. Defterdar tarafından muvafakat verilmediği takdirde hıfz edilir. 
3- Maliye Bakanlığının Kararı İle Hıfz Edilecek Kararlar
Danıştay nezdinde temyiz edilmesi, Bakanlık muvafakatına bağlanan vergi mahkemesi kararları Bakanlıkça temyiz edilmesine gerek  görülmediği takdirde, buna ilişkin yazının vergi dairesine gelmesi üzerine hıfz edilir.
Yukarıda 1, 2 ve 3 numaralı bentlerde belirtilen şekilde hıfza kaldırılacak kararlar bilgisayara kaydedilip dava dosyası, bir servis notu ekinde ilgili servise gönderilir.
Uzlaşma  İstemi  Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 219- Mükellefin tarh edilen vergi ve kesilen cezaya, süresi içinde hem vergi mahkemesinde dava açması hem de tarhiyat sonrası uzlaşma talebinde bulunması halinde;
1- İlgili servisçe mükellefin uzlaşma talebinde bulunduğu bildirildiğinde durum vergi mahkemesine bir yazı ile bildirilerek uzlaşma neticesine kadar karar verilmemesi istenir.
2- Diğer tarh işlemleri masasından uzlaşmanın vaki olmadığının veya temin edilemediğinin bildirilmesi üzerine, davaya devam olunması amacıyla durum bir yazı ile tekrar mahkemeye bildirilir.
Uzlaşmaya varılmış olduğunun bildirilmesi halinde, dava dosyası servis notu ekinde ilgili servise gönderilir. Vergi mahkemesine durum bir yazı ile  bildirilir ve ihtilafa ilişkin belge asılları gönderilmiş ise geri istenir.
3- Uzlaşmaya varılmış olmasına rağmen dava, mahkemece karara bağlanmış ise uzlaşma kesin olduğundan karar herhangi bir işleme tabi tutulmaz. Vergi dairesi müdürünün onayı ile hıfza kaldırılır.
Yürütmenin Durdurulması ile İlgili İşlemler
Madde 220- Vergi mahkemelerinde, vergi uyuşmazlıklarından doğan davaların açılması, tarh edilen vergi, resim ve harçlar ile benzeri mali yükümlülüklerin ve bunların zam ve cezalarının dava konusu edilen bölümünün tahsil işlemlerini durdurur.
1- Ancak;
a) Mahkemece 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 26/3 üncü maddesine göre işlemden kaldırılmasına  karar verilen dava dosyaları ile davanın açılmamış sayılmasına ilişkin dava dosyalarında tahsil işlemlerine,
b) Tarh edilen  vergi,  resim, harç ile benzeri mali yükümlülüklerin ve bunlara ilişkin zam ve cezaların kısmen ihtilaf konusu edilmesi halinde, ihtilaf dışı bırakılan bölümün  tahsil işlemlerine,
c) Takdir edilen matrahlara karşı vergi dairesince açılan davalarda, takdir komisyonunca takdir edilen matrah üzerinden salınan vergi ve cezaların mükellefçe ihtilaf yaratılmayan bölümünün tahsil işlemlerine
devam olunur.
2- İhtirazi kayıtla verilen beyannameler üzerine yapılan işlemlerle, tahsilat işlemlerinden dolayı açılan davalar tahsil işlemini durdurmaz.
Bunlar hakkında ancak yürütmenin durdurulması istenebilir.
3- Yürütmenin durdurulmasına ilişkin vergi mahkemesi kararının alınması üzerine;
a) Bilgisayara gerekli kayıtlar yapıldıktan sonra karar incelenerek teminat alınması gereken hallerde teminatın alınması, işlemlerin durdurulması ve amme alacağının tecil edilmesi amacıyla karar örneği servis notu ile ilgili servis şefine verilir ve sonucun bildirilmesi istenir.
b) Yürütmenin durdurulması kararının kendiliğinden hükümsüz kalması veya konunun esastan karara bağlanması halinde, daha önce bilgi verilen servisler servis notu ile haberdar  edilerek gerekli işlemleri yapmaları sağlanır.
4- Yürütmenin durdurulması istemleri hakkında verilen kararlara karşı 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 27/6 ncı maddesinde belirtilen mercilere 7  gün içinde itiraz edilebilir.
Kararların Sonuçları ile İlgili İşlemlerde Süre
Madde 221- Vergi daireleri, vergi mahkemelerinin esasa ve yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararları doğrultusunda, gecikmeksizin işlem tesis etmeye mecburdur. Bu süre hiçbir şekilde kararın idareye tebliğinden başlayarak 30 günü geçemez. 
Vergi mahkemesi kararlarına karşı yürütmenin durdurulması da istenilerek itiraz ve temyiz yoluna başvurulmuş olması işlem tesis edilme zorunluluğunu ortadan kaldırmamaktadır.
Ancak vergi dairelerinin haciz ve ihtiyati haciz uygulamalarına yönelik vergi davaları ile ilgili mahkeme kararlarına ilişkin işlemler, bu kararların kesinleşmesinden sonra yerine getirilir.
Vergi dairesince, bu tür kararların süresinde itirazen veya temyizen dava konusu edilmesi halinde, bu kararlar kesinleşmiş sayılmaz.
Açıklama İstenmesi ve Yanlışlıkların Düzeltilmesi Talebi ile İlgili İşlemler
Madde 222- Vergi mahkemesi kararlarının incelenmesi sırasında kararın;
- Müphem olması (yeterince açık olmaması),
- Hüküm fıkrası veya fıkralarının gerekçe ile çelişki teşkil etmesi,
- Birbirine aykırı hüküm fıkralarını taşıması,
- Hüküm fıkrasında hesap yanlışlıklarının olması
hallerinden biri veya birkaçı bulunduğu ve bu durumun hazine aleyhine sonuç yaratacağı anlaşılırsa, vergi dairesince ilgili vergi mahkemesinden kararın yeterince açıklığa kavuşturulması veya aykırılığın giderilmesi yahut yanlışlıkların giderilmesi, kararın tebliğ tarihini izleyen 15 gün içinde yazılı olarak istenir.
1- Yazılı istem, vergi mahkemesi kararı kesinleşmeden ve bu karar icaplarına göre gerekli işlem yerine getirilmeden önce yapılır.
2- Açıklama veya yanlışlıkların düzeltilmesi gerektiği sonucuna varıldığında, karşı taraf başvurusunun  olup olmadığı araştırılarak, durum ilgili müdür yardımcısına iletilir. Müdür yardımcısının vereceği karar üzerine veya gerektiğinde vergi dairesi müdürünün görüş ve önerileri de alınarak karşı taraf sayısından bir fazla olacak şekilde dilekçe hazırlanır.
Hazırlanan dilekçenin imzalanması işi tamamlandıktan sonra, gerekli kayıtlar yapılarak bir nüshası dava  dosyasına konulur, diğer nüshaları mahkemeye gönderilir.
3- Açıklama veya yanlışlıkların düzeltilmesi mükellef tarafından istenilmiş ise dilekçe örneğinin alınması üzerine savunma hazırlanır ve ilgili mahkemeye gönderilir.
4- Vergi mahkemesinin gönderdiği kararlar üzerine gerekli işlemler yapılır.
Yargılamanın Yenilenmesi Talebi ile İlgili İşlemler
Madde 223- Vergi mahkemesinin kesinleşmiş bulunan vergi dairesi aleyhindeki kararları hakkında,  2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 53 üncü maddesinde yazılı sebeplerden bir veya birkaçının varlığının tespiti halinde, vergi dairesince kararı veren mahkeme nezdinde yargılamanın yenilenmesi istenir.
1- Yargılamanın yenilenmesi istemi, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun 447 nci maddesinde yenilenme sebeplerine göre öngörülen süreler ayrı ayrı dikkate alınarak yapılır.
2- Yargılamanın yenilenmesi, vergi mahkemesinin  kesinleşen  kararı doğrultusunda işlem yapılmasını engellemediğinden yürütmenin durdurulması isteminde bulunma  hususu dikkate alınır.
3- Yargılamanın yenilenmesi gerektiği sonucuna varıldığında, ilgili müdür yardımcısı ve vergi dairesi müdürünün, vergi dairesi başkanlıklarında ise vergi müdürü, hazine avukatı ve vergi dairesi başkanının görüş ve önerileri doğrultusunda hazırlanacak dilekçenin, imza ve kayıt işlemleri tamamlanarak bir örneği dava dosyasına, diğer örnekleri (karşı taraf sayısından bir fazlası) kesinleşen kararın ilgili bulunduğu vergi mahkemesine gönderilir.
4- Yargılamanın yenilenmesi mükellef tarafından istenilmiş ise talep dilekçesinin örneği alındığında; 
a) Dava dosyası ilgili servise gönderilmiş ise servis notu ile geri istenir.
  b) Dava dosyası incelenir gerekli savunma hazırlanıp ilgili mercie gönderilir.
5- Yargılamanın yenilenmesi davası sonucunda, eski karar hükmünün kısmen veya tamamen değiştirilmesine karar verilmesi halinde, bu karar geçmişe şamil olarak eski kararın yerini alır ve bu karar üzerine gerekli işlemler yapılır.
Bilirkişiye, Bilirkişi Raporuna ve Diğer Ara Kararlarına İtiraz
Madde 224- Vergi mahkemesinde görülmekte olan davanın devamı safhasında, hazine aleyhine sonuçlar yaratacak ve nihai karara etkili olabilecek bilirkişi seçimi, bilirkişinin reddi sebepleri, bilirkişi raporu ve diğer ara kararlara karşı, vergi dairesince aşağıdaki esaslar dahilinde itiraz edilebilir.
1- Bilirkişi seçimine ilişkin mahkeme kararlarına karşı, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun 275 ve 276 ncı maddeleri hükümleri çerçevesinde itiraz olunur.
2- Hakimin reddine ilişkin gerekçeler ve sebeplerle bilirkişilerin de  reddi istenebilir. Bu takdirde;
a) Bilirkişi seçiminin öğrenildiği tarihten itibaren, 3 gün içinde mahkemeye bilirkişinin reddi talebinde bulunulur. 
Seçildiği tarihte reddini gerektiren sebepler açıkça belli olmakla beraber, 3 günlük süre içinde dilekçe ile red talebi yapılmamış ise tarafsız olamayacağını gösteren halinin anlaşılması üzerine öğrenme tarihinden başlayarak 3 gün içinde reddi istenilir.
b) Ancak, sonradan bilirkişinin tarafsız olmadığının anlaşılması halinde,  bu durum belirtilerek rapora itiraz edilir ve yeni bilirkişi seçilmesi istenir.
3- Bilirkişi raporuna itiraz, raporun tebliğinden itibaren bir hafta içinde ilgili mahkemeye yazılı olarak yapılır.
Bir hafta içinde itiraz edilmeyen bilirkişi raporu, davada taraf olanlar için kesinleşmiş olmakla beraber, mahkemeyi bağlamayan rapora karşı itiraz yerine mahkemeden yeniden bilirkişi incelemesi istenebilir.
4- Gerektiğinde mahkemece alınan ara kararlara, o mahkeme nezdinde itiraz edilebilir.
5- Yukarıda belirtilen haller ile benzeri diğer konulara yönelik istem ve itirazların vergi mahkemesince reddi halinde, bu kararlara karşı üst mercilerde dava açılmaz. Nihai kararla birlikte  itiraz veya  temyiz  davalarında  temyiz sebepleri olarak değerlendirilir.
DANIŞTAY VE BÖLGE İDARE MAHKEMESİ İLE İLGİLİ İŞLEMLER
Temyiz ve İtirazlara Karşı Savunma Hazırlanması
Madde 225- Vergi mahkemelerinin tek hakimli olarak veya mahkeme kurullarınca verilen nihai kararlarına, mükellefler, adına ceza kesilenler veya hakkında takibat yapılanlar tarafından  bölge idare  mahkemesinde itirazen veya  Danıştay'da temyizen dava açılması halinde, vergi dairelerince itiraz veya temyize karşı aşağıdaki esaslar dahilinde gerekli savunmalar yapılır.
1-Savunmaların Hazırlanması
Bölge idare mahkemesi nezdinde açılan itiraz davası veya Danıştay nezdinde açılan temyiz davasına ilişkin dilekçeler servise geldiğinde;
a) Vergi mahkemesi safhasında davayı izleyen memurca dosya üzerine gerekli kayıtlar yapıldıktan sonra savunma hazırlanması için geri alınır.
b) Dilekçeler, savunmayı yapacak  memur  tarafından son gün sırasına göre ele alınır.
c) Savunma  hazırlanmadan önce;
     ca) Vergi mahkemesi kararına karşı, süresinde itiraz ve temyiz edilip edilmediği,
    cb) İtiraz ve  temyizde, yasaların öngördüğü şekil şartlarına uyulup uyulmadığı,
    cc) İtiraz ve temyiz dilekçelerinde, vergi mahkemesi safhasında ileri sürülmeyen yeni iddia ve savunmaların olup olmadığı
araştırılır. 
Verginin tarhına, cezanın kesilmesine veya yapılan takibat işlemlerine ilişkin mevzuat incelenir ve savunmanın esasları tespit edilir.
Müdür yardımcısı ve servis şefinin görüşleri de alınarak hazırlanan savunma dilekçesi vergi dairesi müdürüne/vergi müdürüne sunulur.
d) Son şeklini alan savunma dilekçesi üç örnek olarak yazılır ve vergi dairesi müdürünün imzasına sunulur. Vergi dairesi başkanlıklarında ise savunma dilekçesi vergi müdürü ve hazine avukatının görüşleri alınarak vergi dairesi başkanının imzasına sunulur. Vergi dairesi başkanınca imzalandıktan sonra evrak numarasının alınması ve ilgili mercie gönderilmesi için Yazışma ve Arşiv Servisine verilir, bir örneği dava dosyasına konulur.
e) Dava dosyasında kalan nüshasından savunma dilekçesinin yargı merciine gönderiliş tarihi ve evrak numarası, görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. 
2- Karşı Dava Açılması
Vergi dairesince itiraz ve temyiz için öngörülen süreler içinde dava açılmadığı hallerde, karşı tarafça bu süreler içinde açılan itiraz ve temyiz davalarının tebliği üzerine savunma için tayin edilen süre içerisinde karşı itiraz ve temyiz davası açılabilir.
İtiraz ve temyize ilişkin olarak açılacak karşı davalarda 226 ve 227 nci maddelerde belirtilen hususlar gözönünde bulundurulur.
İtiraz veya Temyiz Dilekçelerinin Hazırlanmasında Dikkat Edilecek Hususlar ve Yapılacak İşlemler
Madde 226- Hazine adına açılacak davalarla ilgili olarak aşağıdaki hususlara dikkat edilir.
1- Vergi mahkemesi kararının vergi dairesinin cevap veya dava dilekçesine uymayan kısımlarının mevzuata uygunluk derecesi gözden geçirilir.
2- Davaya konu kararın usul, şekil ve esas yönünden kanunlara uygunluk derecesi araştırılır.
Dava dilekçesinin hazırlanmasında, 207 nci maddenin 2, 3, 4 üncü fıkralarındaki esaslara göre işlem yapılır.
Dava açma ve savunma sürelerinin hesaplanmasında  208 ve 209 uncu maddelerde belirtilen işlemler yapılır.
Duruşma istemi için 210 uncu maddede belirtilen esaslara göre işlem yapılır.
Dava Açma Konusunda Bakanlıktan İzin İstenilmesi
Madde 227- Vergi Usul Kanununun 377 nci maddesi uyarınca Danıştay nezdinde dava açılması  Bakanlığın iznine tabidir. Ancak Bakanlık tespit edeceği hadlerle sınırlı olmak şartıyla, muvafakat verme yetkisini defterdarlıklara/vergi dairesi başkanlıklarına devredebilir.
Vergi mahkemelerinin işyeri kapatma cezalarından kaynaklanan uyuşmazlıklarla ilgili olarak verdikleri nihai kararlar ile tek hakimle verdikleri nihai kararlar üzerine bölge idare mahkemesinde itiraz edilip edilmemesi hususunda vergi dairesi müdürü/vergi dairesi başkanı yetkili bulunmaktadır.
1- Vergi mahkemesi kararı, Danıştay’ın İçtihadı Birleştirme Kurulu kararına uygun ise dava açılmaz.
2-Danıştay'da dava açılıp açılmaması konusunda, Bakanlıktan izin istenmesiyle ilgili olarak aşağıdaki işlemler yapılır.
a) Bakanlıktan izin alma isteklerine ilişkin yazılara  "Acele ve Sürelidir"  işareti konulur. İlgili veya benzer olaylar dolayısıyla daha önce Bakanlık ile bir yazışma yapılmış ise Bakanlık yazısının gün ve sayısı belirtilir ve yazının alt kısmının sol köşesine, dava açma süresinin başlangıç ve sonunu gösteren tarihler not edilir.
b) İzin isteklerine ait yazılarla birlikte vergi dairesince hazırlanmış olması gereken dava dilekçesinin bir örneği , vergi mahkemesi kararının bir örneği ve gerektiği takdirde bunlarla birlikte ispat edici belgelerin örnekleri gönderilir.
c) Bu işlemler tamamlandıktan sonra yazı, dava süresinin son gününden 20 gün önce Bakanlıkta bulunacak şekilde postaya verilir.
d) Bakanlığın izni alınmadan yapılacak dava isteğinin (mirasçılar hakkında açılacak davalar dahil) kabul ve inceleme kabiliyeti bulunmayacağından veya dava açma süresi geçtikten sonra verilmiş olan izin geçersiz olduğundan davanın Danıştay’ca reddi yoluna gidilmektedir.  Bu sebeple Bakanlıktan dava açılmasına  izin verildiği hakkında yazılı olarak cevap alınmadan önce bu yola gidilmemelidir. Herhangi bir ihtilaflı olay üzerine Danıştay’da dava açılmasına Bakanlıkça bir kere izin verildikten sonra bu konuda Danıştay’ca verilen kararın düzeltilmesinin veya açıklanmasının veya yargılamanın yenilenmesinin gerektiği hallerde, yeniden Bakanlıktan izin istenilmesine gerek bulunmamaktadır. Kanuni sebepler mevcut ise bu gibi hallerde doğrudan doğruya Danıştay'a başvurulabilir.
e) Danıştayın bozma kararı üzerine, vergi mahkemesince yeniden karar verilmesi veya mahkemenin eski kararında ısrar yolunda karar vermesi halinde yeniden Bakanlıktan izin alınması gerekmektedir.
Merci Kararlarına Göre Yapılacak İşlemler
Madde 228- Bölge idare mahkemesi ve Danıştay kararları Yazışma ve Arşiv Servisinden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınır ve görevli memur tarafından bilgisayara kaydedilir. Bu kararlar üzerine yapılacak işlemler aşağıda açıklanmıştır.
1-Danıştay'ın Tasdik veya Tadilen Tasdik Kararları Üzerine Yapılacak İşlemler
a) Danıştay kararı, vergi mahkemesi kararının aynen tasdikini öngörüyorsa veya Danıştay'ca, vergi mahkemesi kararındaki yanlışlıkların düzeltilerek kararın onanması yolunda karar verilmesi halinde, kesin olan hükmün uygulanması servis notu ile ilgili servise bildirilir.
b) Bozulan kısım için, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen işlemler  yapılır.
c) Danıştay'ın kesin kararına göre yapılması gereken işlem, ilgili servisçe tamamlanır veya tamamlattırılır.
2-Danıştay'ın Bozma Kararı Üzerine Yapılacak İşlemler

a) Danıştay'ın kısmen veya tamamen bozma kararlarının alınması üzerine,  ilgili memur, dava dosyasına bozma kararını koyarak vergi mahkemesince yeniden karar verilinceye kadar dosyayı bekletir. Kararın bir örneğini tecili verilmek üzere servis notu ekinde değerlendirme masasından sorumlu servis şefine gönderir.
b) Bu konuda yeniden cereyan edecek işlemler için bu maddenin 3 üncü fıkrasının (d) bendinde belirtilen esaslara uyulur.
3- Danıştay'ın Red Kararları Üzerine Yapılacak İşlemler
a) Her ne şekilde olursa olsun temyiz talebinin red'di  (yeniden dava açılabilmesi için süre verilmek suretiyle red kararları hariç) vergi mahkemesince daha önce verilen kararın hüküm ifade etmesini gerektirdiğinden 214 üncü maddede belirlenen esaslara göre işlem yapılır.
b) Red kararı üzerine dava dosyası, gerekli işlem yapılmak üzere servis notu ekinde ilgili servise gönderilir. 
c) Başvurma reddedilmekle beraber davacı için yeni bir başvurma süresi tayin edilmişse bu sürenin son gününe kadar dosya bekletilir. Bu süre sonunda yeniden başvurulmazsa bu fıkranın (b) bendine göre işlem yapılır.
d) İtiraz ve temyiz davalarına ilişkin kayıt işlemleri bu davalara ilişkin kayıt, belge düzenlenmesi, dosyaların izlenmesi ve saklanması genel esaslar çerçevesinde yürütülür.
e) Bölge idare mahkemesince verilen kararlar üzerine yukarıda belirtilen işlemler aynen yapılır.
f) Danıştay kararlarının bir örneği Bakanlığa (Gelirler Genel Müdürlüğüne sunulmak üzere defterdarlığa) gönderilir.
Yargılamanın Yenilenmesi Talebi ile İlgili İşlemler
Madde 229- Yargılamanın yenilenmesi ile ilgili işlemler 223 üncü maddede belirtilen esaslara göre yapılır.
Yürütmenin Durdurulması ile İlgili İşlemler
Madde 230-  Yürütmenin durdurulması ile ilgili işlemler 220 nci maddede belirtilen esaslara göre yapılır.
Dosyaların Gönderilmesi
Madde 231- Oluşturulan dava dosyaları gerekli işlemleri tamamlandıktan sonra bir servis notu ekinde ilgili servise gönderilir.
Bağlantılı  Davalar
Madde 232- Bağlantılı davalar, aynı sebepten doğmuş olup maddi ve hukuki sebebi aynı olan veya biri hakkında verilecek karar diğerini etkileyecek olan davalardır.
Bağlantının varlığına taraflardan birinin isteği üzerine veya doğrudan doğruya davanın açılmış olduğu mahkemece karar verilir.
Bu istek, dosya ve savunma dilekçelerinde hangi dosyalarla incelenmesi isteniyorsa açıkça belirtilir.
Mahkemelerce bağlantı iddialarının kabul edilmediğine ilişkin olarak verilip taraflara tebliğ edilen ara karar üzerine bu kararın tebliğini izleyen 15 gün içinde yetkili yargı organına başvuruda bulunulabilir. Bu başvuru üzerine bölge idare mahkemesince veya Danıştay'ca verilen kararlar kesindir.
İdare Aleyhine Verilen Kararlarda Avukatlık Ücreti ve Yargılama  Giderlerinin Ödenmesi
Madde 233- Vergi uyuşmazlıklarının çözümü sırasında 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu uyarınca Danıştay, bölge idare mahkemesi ve vergi mahkemelerinde hazine aleyhine açılan davalar sonucu, adı geçen mahkemelerce vergi daireleri aleyhine sonuçlandırılmış davalar neticesinde verilmiş kararlar gereği, ödenmesi icap eden avukatlık ücreti ve yargılama giderlerinin davacı veya vekilince ilgili vergi dairesinden  talep edilmesi halinde, talep dilekçesi ile birlikte ödeme konusu mahkeme kararı, kesinleşme durumu açıklanarak bir yazıyla; 
1- Danıştay, Ankara Bölge İdare, idare ve vergi mahkemesi kararları ile Askeri Yüksek İdare Mahkemesi kararlarının merkezden infaz edilmesi için, 
2- Merkez dışında kalan yerlerde (Danıştay ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesi kararları hariç) bölge idare, idare  ve vergi mahkemesi kararlarında, idare aleyhine hüküm altına alınan yargılama giderleri ve avukatlık ücretinin davada taraf olan kuruluşun bulunduğu il ve ilçede tahakkuk ettirilmesi için
defterdarlıklara gönderilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder