1 Şubat 2012 Çarşamba

SICIL YOKLAMA_1-30_TANIMLAR VE GENEL HÜKÜMLER


TANIMLAR  VE GENEL HÜKÜMLER
Vergi Sicili
Madde 1- Vergi sicili; sürekli yükümlülüğü gerektiren vergilerden dolayı yükümlü ya da sorumlu durumunda bulunan gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülüğe giriş, değişiklik ve çıkışlarının izlenmesini sağlayan kayıtlardır.
Sürekli Yükümlülükler
Madde 2- Sürekli yükümlülükler; vergiyi doğuran olayın tekrarlanması veya sürdürülmesi dolayısıyla, birden fazla dönemde devam eden yükümlülüklerdir.
Süreklilik niteliği tarhiyat usulüne bağlı değildir. Vergiden muaf olunması süreklilik niteliğini değiştirmez.
Kanunda öngörülen dönemlerde sürekli olarak harç ödemekle yükümlü olan mükellefler de sürekli yükümlü sayılır.
Süreksiz Yükümlülükler
Madde 3- Süreksiz yükümlülükler; tek olay dolayısıyla doğan yükümlülüklerdir. Aynı mükellefin aynı vergiden, başka bir olay dolayısıyla tekrar yükümlü olması süreksizlik niteliğini değiştirmez. 
Vergi ve Gelir Türleri ile Kodları
Madde 4- Vergi türü kodu; sürekli ve süreksiz yükümlülüklerde vergi ve gelir türleri itibariyle  "0001" ile "9999" rakamları arasında verilen sayısal değerlerdir.
Vergi türleri yapılacak işlemler ve içerikleri itibariyle beş gruba ayrılmıştır.
1) 00 ile başlayan kodlar, sürekli yükümlülükten dolayı mükellefiyet tesis edilmesi gerekli ana vergi türleridir.
2) 10 ile başlayan kodlar, ana vergi türlerine bağlı olarak işlem yapılacak bağımlı vergiler olup mükellefiyet tesisi işlemi yapılmaz.
3) 30 ile başlayan kodlar, cezalara ilişkin vergi türleri olup mükellefiyet tesisi işlemi yapılmaz.
4) 40 ile başlayan kodlar, ana vergi türlerine bağlı olarak işlem yapılan ve mükellefiyet tesis edilmeyen vergi türleridir.
5) 90 ile başlayan kodlar, süreksiz yükümlülüklere ilişkin vergi türleri olup mükellefiyet tesisi işlemi yapılmaz. Ancak aynı vergi dairesinde mükellefin sürekli yükümlülüğü gerektiren vergilerden dolayı vergi kimlik numarasının olması halinde bu vergi türleri ile ilgili işlemler mükellefin vergi kimlik numarası ile takip edilir. 
Vergi Kimlik Numarası ve Özel İşlem Numarası
Madde 5- Vergi kimlik numarası; sürekli yükümlülüğe tabi her gerçek kişi, tüzel kişi ve adi ortaklıklar ile sürekli yükümlülüğe tabi olmamakla birlikte ekonomik faaliyetlerinde kullanmak zorunda olan gerçek ve tüzel kişilere, nüfus ve kimlik bilgilerine dayanılarak merkezi mükellef sicil kütüğünden verilen numaradır. 
Özel işlem numarası; tek olay dolayısıyla doğan yükümlülüklerde, süreksiz vergilerin tahsilat işlemlerinin yapılması ve bunların izlenmesi amacıyla süreksiz vergi türü esas alınarak verilen numaradır.
Bildirimde Bulunma Zorunluluğu  
Madde 6- Bir iş veya teşebbüs ile servet veya servet unsurları dolayısıyla mükellefiyeti olan yükümlüler, yükümlülüğe giriş, değişiklik ve çıkışları nedeniyle bildirimde bulunmak zorundadırlar.
Bu gruba;  Gelir Vergisi (ticari ve mesleki kazançlar ile gerçek usulde vergilendirilen zirai kazançlar),  Kurumlar Vergisi,  Katma Değer Vergisi, Damga Vergisi, Noter Harçları, Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi ve Akaryakıt Tüketim Vergisi mükellefleri girer.
Gelirleri; Ücret, Gayrimenkul Sermaye İradı, Menkul Sermaye İradı, Diğer Kazanç ve İratlar veya bunların bir kaçından ibaret olanlar yükümlülüğe giriş, değişiklik  ve çıkışları bildirmek zorunda değildirler.
Defter tutmaya mecbur olmayan mükelleflerden, okuma yazması olmayanlar bildirmeleri sözle yapabilirler. Sözle yapılan bildirmeler tutanakla tespit edilir ve işe başlama/bırakma bildirimi ilgili memur tarafından düzenlenir.
İşe Başlamada Aranacak Belgeler
Madde 7- Bildirimler "İŞE BAŞLAMA/BIRAKMA BİLDİRİMİ" ile yapılır. 
Bildirim;
a)Gerçek kişilerde mükellef ,
b)Tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayanlarda bunları temsile yetkili kişiler,
tarafından imzalanır. 
c)İşe başlama/bırakma bildiriminin serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavirler aracılığıyla düzenlenmesi halinde, bildirim bu kişiler tarafından da ayrıca kaşe/mühür basılmak suretiyle imzalanır.
İşe başlama bildirimi ekinde;
1-Noter onaylı imza sirküleri (basit usulde vergilendirilenler hariç),
2-Onaylı nüfus cüzdanı sureti (mükellefin vergi dairesine bizzat başvurması halinde nüfus cüzdanının fotokopisi müdür yardımcısı, şef veya görevlendirilecek bir memur tarafından aslı ile karşılaştırılarak "Aslının Aynıdır" şeklinde tasdik edilir),
3-İkametgah ilmühaberi, 
4-Basit usulde vergilendirme talebeden yükümlülerden;
-İşyerinin kendisine ait olması halinde emlak vergisine esas olan vergi değerini gösterir belediyeden alınacak onaylı bir belge,
-İşyerinin kiralanmış olması halinde ise kira kontratının bir örneği,
5-Ticari plakalı nakil vasıtaları sahiplerinden bu taşıtlara ilişkin fatura veya noter senedinin tasdikli bir örneği (fatura veya noter senedi örneğinin aslı ile birlikte ibraz edilmesi halinde müdür yardımcısı veya şef tarafından tasdik edilir),
6-Tüzel kişilerden şirketin ana sözleşmesinin noter onaylı bir örneği ile Ticaret  Siciline müracaatına ait belgenin bir örneği,
7-Tüzel kişilerden, şirketi temsile yetkili kişilerin onaylı  nüfus cüzdanı sureti, ikametgah ilmühaberi, noter onaylı imza sirküleri,
8-Kooperatiflerden varsa üst birliğe kayıtlı olduklarına dair yazı
istenir.
Farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması veya adres değişikliği nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde yukarıda sayılan belgeler istenir. 
Ayrıca, tüzel kişilerden bu hususlarla ilgili yönetim kurulu kararının noter tasdikli bir örneği alınır. Bu değişikliklerle ilgili Türkiye  Ticaret Sicil Gazetesi aranmaz. 
Gelirleri; Ücret, Gayrimenkul Sermaye İradı, Menkul Sermaye İradı ile Diğer Kazanç ve İratlardan veya bunların bir  kaçından ibaret olanların mükellefiyete giriş işlemleri verdikleri ilk beyannameler üzerine yapılır.
Diğer ücret kapsamına giren hizmet erbabının mükellefiyet tesisi işverenden alacakları iş bildirimi üzerine yapılır ve kendilerine vergi karnesi verilir. İş bildiriminde işverenin adı soyadı, bağlı olduğu vergi dairesi, vergi kimlik numarası, adresi ve imzasının bulunmasına dikkat edilir.
SİCİL İŞLEMLERİ
İşe Başlama Bildirimi Üzerine Yapılacak Kontrol ve Sicil İşlemleri
Madde 8- Yükümlülerce elden getirilen ya da posta ile gönderilen işe başlama/bırakma bildirimi üzerine müdür yardımcısı veya servis şefi tarafından;
- Bildirim elden getirilmiş ise, varsa eksiklikleri tamamlattırılır ve yükümlüye imzalattırılır. Vergi dairesi tarha yetkili değilse durum mükellefe açıklanır ve bildirim geri verilir.
- Bildirim posta ile gönderilmiş ise, varsa noksan bilgiler ve diğer hususlar not edilir. Yapılan kontrol sonucuna göre bildirim havale edilir.
Mükellefin işe başlamayı dilekçe ile bildirmesi halinde işe başlama/ bırakma bildirimi mükellefe posta ile gönderilmek veya yoklama memuru vasıtasıyla ya da bizzat vergi dairesine çağrılmak suretiyle doldurulması sağlanır.
Bildirim üzerine aşağıdaki işlemler yapılır:
1-Posta ile gönderilen ve vergi dairesi tarh yetkisine girmeyen bildirimler, mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine bir yazı ekinde gönderilir ve durum mükellefe bildirilir.
2-Eksik belge ve bilgilerin tamamlattırılması amacıyla mükellefe bir yazı yazılır.
3-Bildirimde belirtilen hususlar birden fazla vergi türüne ilişkin yükümlülüğün aynı vergi dairesi siciline geçirilmesini gerektiriyorsa, bunların vergi türü kodları bildirime yazılır. Ancak bildirimdeki hususlar başka vergi dairesi siciline geçirilecek yükümlülükleri de kapsıyorsa her vergi türü kodu karşısına yetkili vergi dairesi ve bulunduğu yer belirtilir. Ayrıca bu durum yetkili vergi dairesine bir yazı ile bildirilir.
4-Bildirim incelenip eksiklikler tamamlandıktan sonra ilgili memur tarafından bireysel yoklama istemi ortak formu düzenlenerek, işe başlama bildirimi ile birlikte servis şefine teslim edilir.
Servis şefi tarafından, gerekli kontrol yapıldıktan sonra ortak formun bireysel yoklama istemi yazılı yaprağına ilgili yoklama memurun imzası alınmak suretiyle yoklama fişi teslim edilir. Servis şefi tarafından, yoklama istemi yazılı yaprak ile işe başlama bildirimi birleştirilerek yoklama sonucunu alıncaya kadar memurlar itibariyle açılacak klasörde saklanır.
İşe başlama/bırakma bildirimi, serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir tarafından imzalanmış veya yeminli mali müşavir  tarafından tasdik edilmiş ise yoklama sonucu beklenmeksizin vergi kimlik numarası alınmak üzere ilgili memura verilir.
5-Yoklama memurlarınca düzenlenen yoklama fişlerini, tahsildar /icra/yoklama memurları günlük çalışma raporları ekinde teslim alan servis şefi, işe başlama bildirimi ile birleştirerek gerekli kontrolleri yapar.
Mükellefiyet tesisini gerektirmeyen durumlarda; bildirim, yoklama fişi ile birlikte saklıya (hıfza) alınmak üzere müdür yardımcısı ve müdürün görüşüne sunulur. Saklıya alınan bu belgeler servis şefi tarafından bir klasörde saklanır.
Mükellefiyet tesisini gerektiren durumlarda; servis şefi, yoklama fişini ve bildirimi, merkezi mükellef sicil kütüğünden vergi kimlik numarası almak üzere ilgili memura verir. 
İlgili memur tarafından mükellefin daha önce vergi kimlik numarası alıp almadığı merkezi mükellef sicil kütüğünden araştırılır. Yapılan araştırma sonucunda; 
- Mükellefin potansiyel olarak vergi kimlik numarası aldığı veya başka bir vergi dairesi kayıtlarında terk olarak mükellefiyetinin olduğu tespit edildiğinde mükellefe ait vergi kimlik numarası ile  mükellefiyet tesisi işlemi yapılmak üzere,
- Mükellefin işlem yapılan vergi dairesi kayıtlarında terk olarak mükellefiyetinin tespit edilmesi üzerine, mükellefiyeti tekrar faal duruma geçirmek üzere,
- Mükellefin vergi kimlik numarasının olmadığının tespit edilmesi üzerine vergi kimlik numarası almak ve ilk mükellefiyet tesisi işlemini yapmak üzere 
mükellefiyet durumuna göre;
"GERÇEK KİŞİLER İÇİN SİCİL FORMU",
"ADİ ORTAKLIKLAR İÇİN SİCİL FORMU",
"TÜZEL KİŞİLER İÇİN SİCİL FORMU"
düzenlenerek, bilgisayara bilgi girişleri yapılır. İlk mükellefiyet tesislerinde alınan vergi kimlik numarası form üzerine yazılır. 
6-Vergi kimlik numarasını gösteren bir yazı mükellefe verilir veya adresine posta ile gönderilir.
7-Basit usulde mükellefiyet tesisi işleminde; mükelleflerin işyerinin emsal kira bedeli veya yıllık kira bedeli toplamının basit usulde mükellefiyet şartına uygun olup olmadığına bakılır. Basit usulde vergilendirme şartlarını taşımıyorsa gerçek usulde vergilendirilir. 
8-Vergi kimlik numarası alınacak mükellefin reşit olmaması veya kısıtlı olması durumunda, bildirim çocuk veya kısıtlı adına düzenlenerek veli veya vasi tarafından imzalanır. Vergi kimlik numarası çocuk veya kısıtlı adına alınır.
9-Adi Ortaklıklarda, ortakların her birinin vergi kimlik numarasının olması gerektiğinden, vergi kimlik numarası bulunmayan ortaklar için gelir vergisi yönünden mükellefiyet tesis edilerek vergi kimlik numarası alınır. Potansiyel mükellef olarak vergi kimlik numarası alanlara ayrıca gelir veya kurumlar vergisi yönünden mükellefiyet tesis ettirilmesi gerekir. Ortaklık numaraları tamamlanan adi ortaklık için gelir stopaj, katma değer vergisi ve diğer vergi türleri için mükellefiyet tesisi yapılarak ortaklık adına vergi kimlik numarası alınır.
10-Kollektif şirketler ile  adi komandit şirketlerde, şirket adına gelir stopaj, katma değer vergisi ve diğer vergi türleri yönünden "Tüzel Kişiler İçin Sicil Formu" doldurulur. Bu şirketlerin gelir vergisine tabi ortakları için ise ayrı ayrı “Gerçek Kişiler İçin Sicil Formu" doldurularak vergi kimlik numarası alınır.
11-Kooperatiflerin kanunlardaki şartları taşımaları ve varsa üst birliğe kayıtlı olduklarını belgelendirmeleri halinde, kurumlar vergisi yükümlülükleri tesis edilmez.
12-Bildirimde, başka vergi dairesi yetki alanı içinde şube açıldığının bildirilmesi halinde, şubenin açıldığı yer vergi dairesince yükümlülük tesis edilmesi için, merkezi mükellef sicil kütüğünden alınan vergi kimlik numarası bildirime yazılarak bildirimin bir örneği bir yazı ekinde şubenin bulunduğu yer vergi dairesine faks aracılığıyla gönderilir.
Bildirimin örneğini alan vergi dairesince kendi yetki alanına giren yükümlülüğün merkez kayıtlarına aktarılması için ilgili sicil formları doldurulur.
13-Adi ortaklıklarda ortakların, komandit şirketlerde komandite ortakların bu ortaklıklardaki ortaklığı ve hisse oranı, bir yazı ile gelir veya kurumlar vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairelerine bildirilir. Aynı vergi dairesinde ise durum bir servis notu ile ilgili servise bildirilir.
 14-Sermaye şirketlerine vergi kimlik numarası verilmesi sırasında; ortakların (ortak sayısının beşten fazla olması halinde, hisse nispeti en yüksek beş ortağın), yönetim kurulu başkan ve üyeleri ile genel müdürlerinin (limited şirketlerde müdürlerin), yönetim kurulu kararına göre ticaret siciline bildirilen şirketi temsile yetkili kişilerin, dar mükelleflerde ise şirketin daimi temsilcisinin vergi kimlik numarası olup olmadığı, merkezi mükellef sicil kütüğünden araştırılır. Vergi kimlik numarası olmayanlara, ilgili sicil formları doldurularak vergi kimlik numarası alınır. 
Beyanname Verilmesi Suretiyle İlk Defa Mükellefiyet Tesislerindeki Kontrol ve Sicil İşlemleri
Madde 9- Beyanname verilmesi suretiyle ilk defa mükellefiyet tesis edilmesi halinde; 
1- İşe başlamayı ayrıca bildirmek zorunda olmayanların verdikleri ilk beyannameler üzerine bu mükelleflerden sadece onaylı nüfus cüzdanı örneği istenir.  Ayrıca 7 nci maddede sayılan diğer belgeler aranmaz.
2- Posta ile gönderilen ve Yazışma ve Arşiv Servisinden “BELGE DAĞITIM VE İZLEME BORDROSU” ekinde gelen vergi kimlik numarası bulunmayan beyannameler servis şefi tarafından imza karşılığı alınır. Sicil kayıtları araştırılarak daha önce söz konusu vergiden veya  başka bir vergiden işlem yapılan vergi dairesinde sicil kaydı olup olmadığına bakılır. Sicil kaydı varsa vergi kimlik numarası beyannameye yazılır. 
Sicil kaydı yoksa beyannamenin üzerinde bulunan adresin işlem yapılan vergi dairesi yetki sınırları içinde olup olmadığı araştırılır.
 Beyannamede bulunan adres vergi dairesi yetki sınırları içinde ise 8 inci maddeye göre merkezi mükellef sicil kütüğünden vergi kimlik numarası alınır ve beyanname, belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde beyanname kabul masasından sorumlu servis şefine teslim edilir.
Söz konusu beyannamede bulunan adres vergi dairesi yetki sınırları dışında ise beyanname ve ekleri bir yazı ekinde bekletilmeksizin yetkili vergi dairesine gönderilir ve durum mükellefe bir yazı ile bildirilir. 
3- Elden verilen ve vergi kimlik numarası bulunmayan beyannameler için bu maddenin 2 numaralı bendinde belirtilen işlemler yapılır ve beyanname mükellefe verilerek ilgili servise gönderilir.
Diğer Belge ve Bilgilere Göre Yapılacak Sicil İşlemleri
Madde 10- Mükellef ya da sorumlu durumunda bulunan kişilerin bağlı bulundukları vergi dairesi dışında, başka vergi dairesine yaptıkları bildirimler ya da başka vergi dairesinin tespit ettiği hususlara ilişkin tutanak veya yazılar, ihbar dilekçeleri, inceleme raporları, tutanaklar ile vergi dairesince düzenlenen yoklama tutanağı veya toplu yoklama cetvellerinin alınması üzerine 8 inci maddede belirtilen işlemler yapılır.
Sicil işlemleri tamamlanan yoklama fişi, ihbar dilekçesi, inceleme raporu ve vergilendirmeye ilişkin diğer belgeler, gereği yapılmak üzere değerlendirme masasından sorumlu servis şefine belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde verilir. Toplu yoklama cetvelleri dosyalanarak servis şefi tarafından muhafaza edilir.
Yükümlülüğe giriş, değişiklik ve çıkış olaylarından ilk haberdar olan  servis, durumu mutlaka Sicil-Yoklama Servisine servis notu ile bildirir.
Potansiyel Mükelleflerle İlgili Yapılacak İşlemler
Madde 11– Vergi Usul Kanunu veya 4358 sayılı Vergi Kimlik Numarası Kullanımının Yaygınlaştırılması Hakkında Kanuna göre ekonomik faaliyetlerde kullanmak için vergi kimlik numarası almak üzere adreslerini içeren dilekçe ile başvuran gerçek kişilerin nüfus cüzdanlarını, tüzel kişilerin ise kimlik bilgilerini ibraz etmeleri halinde vergi dairelerince yetki alanına girip girmediğine bakılmaksızın aşağıda belirtilen esaslara göre vergi kimlik numarası verilir. 
İlgili memur tarafından, mükellefin kimlik bilgilerindeki değişiklikler de dikkate alınarak merkezi mükellef sicil kütüğünden, vergi kimlik numarası olup olmadığı araştırılır.
Yapılan araştırma sonucunda, vergi kimlik numarası tespit edilmesi halinde, bu numaranın mükellefe ait olup olmadığı kontrol edilir. Bulunan vergi kimlik numarası mükellefe ait ise bu numara, dilekçe ve nüfus cüzdanı örneği üzerine yazılır.
Mükellefin daha önceden vergi kimlik numarası almadığının tespit edilmesi halinde, vergi kimlik numarası almak üzere ilgili sicil formaları düzenlenerek, bilgi girişi yapılır. Alınan vergi kimlik numarası form üzerine yazılır.  
Potansiyel vergi kimlik numarası verilen mükellefler için bilgisayardan iki nüsha yazı alınır. Yazının bir örneği mükellefe verilir. Diğer örneği mükelleflerin kimlik bilgilerine ilişkin belgeleriyle birlikte tarih sırasına göre serviste açılan klasörde saklanır. 
Potansiyel mükelleflerin nüfus/kimlik bilgilerinde daha sonra meydana gelen değişikliklerin veya kimlik bilgilerinin hatalı girildiğinin tespit edilmesi halinde  merkezi mükellef sicil kütüğüne aktarma işlemi, vergi kimlik numarasının verildiği vergi dairesi ayrımı yapılmaksızın mükellefin müracaat ettiği vergi dairesince 12 nci maddenin 1 inci bendine göre yapılır.
Değişiklik Bildiriminde Aranılacak Hususlar ve Yapılacak İşlemler
Madde 12- Vergi kimlik numarası sürekli olarak kullanılacağından, mükellefe ilişkin bilgilerdeki değişiklikler hiçbir şekilde vergi kimlik numarasını etkilemeyecektir. Ancak bu bilgilerde meydana gelen bütün değişikliklerin mutlaka merkez kayıtlarına aktarılması gerekir.
Değişiklik bildirimlerinde;
-Hangi iş konusunun nereye nakledildiği (açık adresi),
-Değişiklik tarihi,
-İş nev'i değişikliği,
-İşyeri sayısındaki değişiklikler,
-Değişikliğin başka vergi dairesini ilgilendirip ilgilendirmediği,
-İşyeri adresindeki değişikliğin aynı vergi dairesi yetki alanına veya başka vergi dairesi yetki alanına girip girmediği,
hususları aranır.
Mükellefin nüfus bilgilerinde (tüzel kişilerde kimlik bilgilerinde) meydana gelen değişikliklerin bir belgeye dayandırılması esastır.
1- Mükellefin Nüfus Bilgilerinde (tüzel kişilerde kimlik bilgilerinde, adi ortaklıklarda ortaklık bilgilerinde) Meydana Gelen Değişiklikler Üzerine Yapılacak İşlemler
Mükellefin Soyadı (Unvanı), Adı, Baba adı, Doğum Yeri (Kuruluş Yeri), Doğum Tarihi (Kuruluş Tarihi) ile diğer nüfus (kimlik, ortaklık) bilgilerinde meydana gelen değişikliklere ilişkin bildirimlerin ve değişikliğe dayanak teşkil eden belgenin alınması üzerine mükellefiyet durumuna göre;
“GERÇEK KİŞİLER İÇİN NÜFUS BİLGİLERİ DEĞİŞİKLİK FORMU”
“ADİ ORTAKLIKLAR İÇİN ORTAKLIK BİLGİLERİ DEĞİŞİKLİK FORMU”
“TÜZEL KİŞİLER İÇİN KİMLİK BİLGİLERİ DEĞİŞİKLİK FORMU” 
doldurularak ilgili memur, servis şefi ve müdür yardımcısı tarafından imzalanıp bilgi girişi yapılır. 
2- Mükellefin Adres Bilgilerinde Meydana Gelen  Değişiklikler Üzerine Yapılacak İşlemler
Adres değişikliklerine ilişkin bildirimin alınması üzerine;
-Yeni adres, mükellefin bağlı olduğu vergi dairesinin yetki alanı içinde ise ilgili sicil formları doldurularak, bilgi girişi yapılır.
-Yeni adres, başka bir vergi dairesinin yetki alanına giriyorsa, bu durum vergilendirme yönünden adres değişikliği sayılır. Sicil işlemleri yönünden eski vergi dairesince sicil kayıtlarından nakil nedeniyle terk işlemi yapılır. Gittiği yer vergi dairesince ise mükellefiyet tesisi işlemleri yapılır.
a) Mükellefin adres değişikliğine ilişkin bildirimini eski vergi dairesine vermesi halinde; mükellefin bildirim tarihine kadar bastırmış olduğu belgelere ilişkin olarak anlaşmalı matbaalar veya noterlerden gelen bilgi formlarına göre, bastırılan belgelerin türü, miktarı, seri ve sıra numarası, basım tarihi, belgeyi basan matbaanın adı (unvanı), vergi kimlik numarası veya belgeyi tasdik eden noterin adı, soyadı ve vergi kimlik numarasını ihtiva eden bir yazı düzenlenerek  ilgili vergi dairesine faks aracılığıyla gönderilir.
Bildirim yapıldıktan sonra matbaalardan veya noterlerden yeni bilgi formlarının alınması halinde yukarıda belirtilen bilgileri içeren ek bir yazı ile ilgili vergi dairesine derhal bilgi verilir. Mükellefin daha önce başka vergi dairesinden nakil gelmesi halinde nakile ilişkin tutanak veya yazının bir örneği de ilgili vergi dairesine gönderilir.
Yazıyı alan yeni vergi dairesince, yoklama işlemleri yapılarak yoklama sonucu eski vergi dairesine bildirilir.
Yeni vergi dairesince yapılan yoklama sonucuna göre, eski vergi dairesince mükellefiyetin nakil nedeniyle terk işlemi ve adres değişikliği için ilgili sicil formları doldurulur ve bilgi girişi yapılır.
Adres değişikliği halinde vergi levhası eski vergi dairesince geri alınmaz. Değişen bilgilerin üzeri okunacak şekilde çizilmek ve yenisi yazılmak suretiyle yeni levha, onaylatma dönemine kadar kullanılmaya devam edilir.
b) Mükellefin, adres değişikliğine ilişkin bildirimini yeni vergi dairesine vermesi halinde; yeni vergi dairesince gerçek kişilerden onaylı nüfus cüzdanı örneği, tüzel kişilerden adres değişikliğine ilişkin karar örneği ile Ticaret Siciline müracaatına ilişkin belge istenir ve  yoklama işlemi yapılır. Yoklama fişinin bir örneği mükellefin eski vergi dairesindeki kaydının silinmesini sağlamak amacıyla bir yazı ekinde faks aracılığıyla gönderilir ve mükellefin belge basımına ilişkin bilgileri istenir.
İstenilen bilgilerin gönderilmesi ve terk işleminin yapıldığının bildirilmesi üzerine yeni vergi dairesince ilgili sicil formları doldurularak mükellefiyet tesisi için bilgi girişi yapılır.

3- Sadece "Mükellefiyet Bilgileri" Bölümünde Meydana Gelen Değişiklikler Üzerine Yapılacak İşlemler
Mükellefiyet bilgilerine ilişkin değişiklik bildiriminin alınması üzerine, ilgili sicil formları doldurularak bilgi girişi yapılır. 
4- "Diğer Bilgiler" Bölümünde Meydana Gelen Değişiklikler Üzerine Yapılacak İşlemler
Mükellefin faaliyet alanlarında (meslek kodu), vergi sorumlusu, hukuki durum gibi bilgilerinde meydana gelen değişikliklere ilişkin bildirimin alınması üzerine ilgili sicil formları doldurularak bilgi girişi yapılır. 
Sicilde Kayıtlı Mükelleflerin Aynı Vergi Dairesinde Yeni Yükümlülüklerinin Sicile Geçirilmesi

Madde 13- Sürekli yükümlülüğü gerektiren herhangi bir vergi türüne ilişkin yükümlülüğü dolayısıyla vergi siciline geçirilmiş ve kendisine vergi kimlik numarası verilmiş bulunanlar, yeni yükümlülüklerine ilişkin bildirimlerinde vergi kimlik numarasını belirtmemişlerse vergi kimlik numarası, merkezi mükellef sicil kütüğünden araştırılır.
Sicilde kayıtlı mükelleflerin yeni yükümlülüklerinin tesisi için ilgili sicil formları doldurulur. İlgili memur, servis şefi ve müdür yardımcısı tarafından imzalandıktan sonra, bilgi girişi yapılır.  
Mükellefin vergi kimlik numarası ile yeni tesis edilen mükellefiyetin vergi türü kodu bildirime işaretlenir ve ilgili memurca paraf edilir. Bildirim ve diğer formlar gereğinin yapılması için  değerlendirme masasından sorumlu servis şefine belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde verilir.
İşi Bırakma Bildirimlerinde Aranılacak Hususlar ve Yapılacak İşlemler
Madde 14-  İşi bırakmalar, işe başlama/bırakma bildirimi ile veya dilekçe ile yapılır.
İşi bırakan mükelleflerden kullanılan belgelerin en son ciltleri ile kullanılmamış olarak ellerinde kalan belgelerin ciltleri ve vergi levhası ile ödeme kaydedici cihazlara ait levha istenir.
Ayrıca, bilgisayardan şubelerin kayıtlı olduğu vergi dairelerinin listesi alınarak gerekli yoklama işlemi yapılır.  
Bildirim/dilekçe ve ekleri ile  yoklama fişi ve bilgisayardan alınan liste derhal bir servis notu ekinde Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servisi şefine verilir.
Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servisinden mükellefin sicil kaydının silinmesine engel olmadığının bildirilmesi üzerine ilgili sicil formları doldurularak terk işleminin bilgi girişi yapılır.
Bilgi giriş formu ve diğer belgeler Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servis şefine belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde verilir. 
Ölüm Halinde Mirasçıların Bildirimleri Üzerine Yapılacak İşlemler ile Fesih, Tasfiye ve İflasla İlgili Bildirimler Üzerine Yapılacak  İşlemler
Madde 15- Yükümlünün ölümü, mirası kabullenmiş mirasçıları tarafından ölüm tarihinden itibaren bir ay içinde vergi dairelerine bildirilir. Mirasçılardan herhangi birinin ölümü bildirmesi diğer mirasçıları bu ödevden kurtarır.
Mirası kabullenmiş mirasçıların vergi dairesine yaptıkları bildirimler üzerine, ölüm olaylarını vergi dairesine bildirmek zorunda bulunan resmi kuruluşlarla, diğer kişilerin bildirimleri ölüm olayını doğruluyorsa, ölenin yükümlülükten çıkışı sicil kayıtlarına işlenir. Mükellefiyetin ölüm nedeniyle sona erdirilmesi için ilgili sicil formları doldurulur. Ayrıca, varislerden birinin adresi formun ilgili alanına yazılır.  Bilgi girişi yapılarak, bilgisayardan “BAĞLI OLDUĞU VERGİ DAİRELERİ LİSTESİ” ve “MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME EKRANI” çıktısı alınır ve bu mükellefin daha önce kayıtlı olduğu vergi daireleri tespit edilir. Tespit edilen vergi dairelerine ölüm olayı bildirilir.
Ayrıca, veraset ve intikal vergisi işlemleri ile ilgili olarak, murisin ikametgahının bulunduğu yer vergi dairesine bilgi verilir. 
     İşi bırakmaya yönelik diğer işlemler 14 üncü maddede belirtilen esaslara göre yapılır.
Fesih, tasfiye ve iflas hallerinde yükümlülük, vergiye ilişkin olay ve işlemlerin tamamen sona erdirilmesine kadar devam eder. Bu nedenle, yükümlülükten çıkış kayıtları tasfiye memurları veya iflas dairesinin gönderdiği tasfiye veya iflasın kapandığına ilişkin  karar  ya da bildirimlerine dayanılarak fesih, tasfiye ve iflasın kapanması gibi mükellefiyetin sona erdirilmesi için ilgili sicil formları doldurularak bilgi girişi yapılır. 
Fesih veya iflas nedeniyle terk söz konusu ise şirketten sorumlu kişinin adresi, tasfiye nedeniyle terk ise tasfiye memurunun adresi, formun ilgili alanına yazılır. Diğer işlemler ise 14 üncü maddede belirtilen esaslara göre yapılır.
Mükellefiyet Kayıtlarının Re’sen Terkin Edilmesi Gerektiği Bildirilenler ile İlgili İşlemler
Madde 16-  Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servisinden beyanname vermeyen mükelleflerden gayri faal olanların sicil kayıtlarının silinmesi gerektiğinin bildirilmesi üzerine ilgili sicil formları doldurularak terk işleminin bilgi girişi yapılır.
Sicil Kayıtları Sonunda Yapılacak İşlemler
Madde 17- Sicil kaydı yapılan mükellef ile ilgili olarak “BAĞLI OLDUĞU VERGİ DAİRELERİ LİSTESİ” ve “MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME EKRANI” çıktısı alınır. Bu çıktılarla mükellefin verdiği bildirim ve ekleri karşılaştırılır. Karşılaştırma sırasında bildirim ve ekleri ile bilgisayara yüklenen bilgiler arasında farklılık tespit edilmesi halinde farklılık giderilerek yeniden yukarıda adı geçen çıktılar alınır.
İlk defa mükellefiyet tesis edilen mükellefin adı, soyadı (unvanı), vergi kimlik numarası ile vergi türü ve kodu yazılmak suretiyle “TARH DOSYASI” açılır ve sicil formları diğer belgelerle birlikte dosyaya konulur. Tarh dosyası, belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde değerlendirme masasına verilmek üzere ilgili servis  şefine teslim edilir.
Bildirimlerin (işe başlama, bırakma ve değişiklik) süresinde yapılmadığının anlaşılması halinde, ceza kesilmesi gerektiği servis notu ile Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servisine bildirilir.
Sicil değişiklikleri için kullanılan formlar ile bu değişikliklerin dayanağı olan belgeler aynı gün belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde değerlendirme masasına verilmek üzere ilgili servis şefine teslim edilir.
Gün sonunda bilgisayar işletmeni tarafından “GÜNLÜK SİCİL BORDROSU”, “GÜNLÜK SİCİL İCMALİ”, “GÜNLÜK SİCİL PROTOKOLÜ” ve “POTANSİYEL MÜKELLEFLER LİSTESİ” bilgisayardan alınarak Sicil-Yoklama Servisine verilir. 
Bordrodaki bilgiler ile işe başlama/bırakma bildirimleri ve doldurulan sicil formları tek tek karşılaştırılarak kontrol edilir. Eksiklik  yoksa müdür yardımcısı tarafından onaylanarak imzalanan bu bordrolar aylar itibariyle bir klasörde saklanır.
YOKLAMA VE TEBLİĞ İŞLEMLERİ
Bireysel Yoklama İstemi Ortak Formu Üzerine Yapılacak İşlemler
Madde 18- Bireysel yoklama, bireysel yoklama istemi ortak formu ile yapılır. Bireysel yoklama istemi ortak formu; “BİREYSEL YOKLAMA İSTEMİ” ve “YOKLAMA FİŞİ” nden oluşur.
Diğer servislerden belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde servis şefi tarafından alınan yoklama fişleri, bordroya ilgili yoklama memurlarının imzası alınmak suretiyle teslim edilir.
Yoklama memuru kendisine verilen yoklama fişlerini, "TAHSİLDAR/İCRA/YOKLAMA MEMURLARI GÜNLÜK ÇALIŞMA RAPORU" nun denkleştirme tablosuna adet olarak giriş kaydettikten sonra inceler ve çalışma programına dahil eder.
Yoklama memurları; 
-İşe başlama ve özellikli durumlarda yapılacak yoklamaları aynı gün, aynı gün yapılmasının mümkün olmaması halinde ertesi gün,
-İşe başlama bildirimlerinin serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir tarafından imzalanmış veya yeminli mali müşavirlerce tasdik edilmiş olması halinde 30 gün,
- Diğer yoklamaları en geç 15 gün,
içinde sonuçlandırmak zorundadır.
Bireysel Yoklamanın Yapılması
Madde 19- Yoklama memuru, yoklama esnasında yetki belgesini göstererek kendisini tanıtır ve görüşülen kişinin kimliğini ve adresini tespit eder.
Yoklama konusunu açıklar, yoklamaya konu olan olay ve kayıtları araştırır; tespit ettiği hususlar ile işi bırakmalarda, mükellefin  işyerini fiilen tasfiye edip etmediğini yoklama fişine yazar. Nezdinde yoklama yapılana veya yetkili adamına okutup imzalattırır ve kendisi de imzalar. Bu şahıslar bulunmaz veya imzadan çekinirlerse, durumu tutanağa yazar. Tutanağı, polis, Jandarma, muhtar veya ihtiyar meclisi üyelerinden birine, ismini yazmak suretiyle imzalattırır.
Yoklama fişinin mükellef yazılı nüshası, yoklaması yapılan şahıs veya yetkili adamına bırakılır.  Bunlar bulunamazsa bilinen adresine 7 gün içinde posta ile alma haberli olarak gönderilir.
Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Yoklama işlemleri
Madde 20- Ödeme kaydedici cihazların el değiştirmesi sırasında veya işini bırakan, ödeme kaydedici cihaz kullanmayı gerektiren bir  işle uğraşmayan ve cihazını bir başkasına satmayan mükelleflerin vergi dairesine müracaatı üzerine, daha önce cihaz kullanılmak suretiyle elde edilen hasılatı, tahsil edilen katma değer vergisi,  "Z" raporu sayısı, en son verilen müteselsil fiş numarası ve tarihi, cihaza yapılan teknik müdahaleleri ve mali yönden gerekli olabilecek diğer tüm bilgiler, mali hafızadan ve gerektiğinde işletmede kalan kayıt ruloları ile cihaz ruhsatnamesinden yararlanılmak suretiyle ayrıntılı bir tutanakla tespit edilir. Tutanağın bir örneği ruhsatnameye eklenir, diğer örneği ise dosyasına konulur.
Yapılan bu tespiti müteakip işini bırakan, ödeme kaydedici cihaz kullanmayı gerektiren bir işle uğraşmayan ve cihazını bir başkasına satmayan mükelleflerin ödeme kaydedici cihazı, kullanma kılavuzu ve ruhsatname ile birlikte bir torbanın içine konulup torbanın ağzı mühürlenerek mükellefe teslim edilir.
Yoklama Fişlerinin Geri Verilmesi
Madde 21- Yoklama memurunca tamamlanan veya çeşitli sebeplerle gereği yapılmayan yoklama fişleri, iki nüsha düzenlenecek tahsildar/icra/ yoklama memurları günlük çalışma raporunun denkleştirme tablosu ve ekler kısımlarına kaydedildikten sonra, "Şef" yazılı nüsha ekinde servis şefine geri verilir. Diğer nüsha yoklama memuru tarafından saklanır.
Servis şefi yoklama memurlarının geri verdikleri yoklama fişlerini istemde bulunan servisin talep ettiği hususların karşılanıp karşılanmadığı yönünden inceler ve tamamlanmış olanları, gerekiyorsa düşüncesini özetleyerek belge dağıtım ve izleme bordrosunun ilgili sütununa ilgili servis şefinin imzasını almak suretiyle teslim eder.
Servis şefi çeşitli sebeplerle sonuçlandırılmayan yoklamanın yapılamama nedenlerini inceler ve gerekli görürse yoklamanın aynı veya başka bir memur tarafından hemen veya bir süre sonra tekrar yapılmasını ister. Buna rağmen tamamlanamayan yoklama fişleri yoklamanın yapılamama nedeni açıklanarak yukarıda olduğu gibi yoklama isteminde bulunan servise geri verilir.
Toplu Yoklamanın Yapılması
Madde 22- Gelirler Genel Müdürlüğünün belirleyeceği genel esas ve hedeflere uygun olarak  3 yılda bir Defterdarlıklarca toplu yoklama planı hazırlanır.
Toplu yoklama planında; vergi dairesinin yetki alanı içindeki iş yeri esasına göre çalışan sürekli yükümlülüğe tabi mükelleflerin, vergi nev'ileri itibariyle adedi, mahalle ve köylerin isimleri ve her mahalle veya köye isabet eden mükelleflerin sayısı (yaklaşık olarak) toplu yoklamaya tabi tutulacak mahalle veya köylerin hangileri olduğu, toplu yoklama için kaç memurun ayrılacağı ve yoklamanın ne kadar süreceği gibi hususlar yer alır.
Toplu yoklamaya katılacak memurlar, yoklama başlamadan bir hafta önce yoklamanın amacı, şekli, mükelleflerle ve ilgili kimselerle görüşme usulleri vb. konularında kısa bir eğitime tabi tutulur.
Toplu yoklamada "TOPLU YOKLAMA CETVELİ" kullanılır. İş yeri bulunan her yoklama kesimi için (cadde,sokak,han,pasaj vb.) bir veya birkaç sayfa açılır. Kapı numarası esasına göre o kesimde  bulunan her iş yeri teker teker gezilir. İş yeri sahibi veya iş yerinde bulunan müdür, tezgahtar, işçi vb. kimselerle görüşülerek yoklama cetvelinde istenen bilgiler bu şahısların ifadelerinden veya defter ve belgelerden faydalanmak suretiyle tespit edilir. Bilgiyi veren kimseye yoklama cetvelinin ilgili sütunu imzalattırılır.
Toplu yoklama cetveline geçirilmesi mümkün olmayan hususlar için, ayrı bir yoklama fişi düzenlenir ve yoklama fişinin tarih ve numarası cetvelde mükellefe ait bölüme kaydedilir.
Yoklama sırasında iş yeri kapalı ise veya iş yeri sahibi bulunmaz ve diğer kimselerden yeterli bilgi alınamazsa, bu iş yeri için yoklama cetvelinde bir satır ayrılır. Yoklama, programı aksatmayacak şekilde daha sonra aynı memur tarafından tamamlanır.
Belirlenen toplu yoklama süresinde, nezdinde yoklama yapılamayan mükellefler için sonradan bireysel yoklama yapılır.
Toplu yoklama ile görevlendirilen memurlar, sabahları daireye gelerek servis şefine bir evvelki günün çalışma sonuçları hakkında bilgi verirler ve işi biten yoklama kesimine ait cetvelleri kendisine teslim ederler. Cetveller servis şefi tarafından incelenir ve son sayfanın altına "GÖRÜLMÜŞTÜR" kelimesi yazılarak imzalanır.
Servis şefi, yoklama yapan her memurun bir evvelki gün yaptığı çalışmaları "GÜNLÜK ÇALIŞMALARI İZLEME CETVELİ"ne özet olarak kaydeder.
Toplu Yoklama Cetvellerinin Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servisine Verilmesi
Madde 23- Servis şefi, toplu yoklamayı yapan memurlardan gelen toplu yoklama cetvellerinin yoklama kesimleri itibariyle ayrılmasını ve ciltler haline getirilmesini sağlar.
Bu şekilde meydana gelen her cilde takvim yılı itibariyle bir cilt numarası verilir ve her ciltte bulunan cetvellere birden başlayarak sıra numarası konulur.
Bu ciltler, cildin hangi yoklama kesimine ait olduğunu ve kaç yapraktan ibaret bulunduğunu gösterir bir tutanak düzenlenerek Sürekli Yükümlülükler Vergilendirme Servisine verilir.
Tebliğ Yapacak Memurlar ve Tebliği Gerektiren Haller
Madde 24- Tebliğin posta ile yapılması asıldır. Ancak, vergi dairesi müdürünün uygun görmesi halinde tebliğ posta yerine memur eliyle yapılır.
Posta ve ilan yoluyla yapılacak tebliğlere ilişkin işlemler ilgili servisler tarafından yürütülür.
Tebliğ Edilecek Evrakın Alınması Üzerine Yapılacak  İşlemler
Madde 25- Memur eliyle tebliği istenen evrak, ilgili servis tarafından düzenlenerek gönderilen belge dağıtım ve izleme bordrosu ekinde teslim alınır. Bordronun bir nüshası servis şefi tarafından imzalandıktan sonra ilgili servise geri verilir. Diğer nüshası servisler itibariyle ve tarih sırasına göre dosyalanır. 
Servis şefi, memur eliyle tebliğ edilmek üzere gelen evrakı mahiyeti, önemi, ivedilik derecesi ve muhatabın adresi yönünden inceleyerek;
1- Adresinin müphem, eksik, yanlış olması, aynı adreste daha önce yapılan tebliğlerin iade edilmiş bulunması gibi hallerde, daire içinde adres araştırması yaptırır.
2- Memur eliyle yapılacak tebliğ evrakının hangi memura verileceğini tayin eder.
           3- Belge dağıtım ve izleme bordrosuna ilgili memurların imzasını  almak suretiyle tebliğ  evrakını teslim eder.
İlgili memur kendisine verilen evrakı l8 inci maddede belirtilen esaslara göre çalışma programına dahil eder.
Tebliğ ile ilgili Yapılacak İşlemler
Madde 26- Tebliğ işlemleri Vergi Usul Kanununun tebliğ ile ilgili hükümleri de göz önüne alınarak aşağıda belirtilen şekilde yapılır:
1- Tebliğ olunacak evrak, muhatap ile tebliğ memuru tarafından tebliğ alındısına tarih, ad, soyad ve unvan yazılıp imzalandıktan sonra muhatabına verilir.
           2- Muhatap imza edecek kadar yazı bilmiyorsa veya herhangi bir sebeple imza edemeyecek durumda bulunuyorsa, sol elinin baş parmağı imza yerine bastırılır.
3- Muhatap tebellüğ etmek istemezse, tebliğ edilecek evrak önüne bırakılmak suretiyle tebliğ olunur. Bu işlem komşularından bir kişi veya muhtar veya ihtiyar heyeti üyelerinden biri veyahut bir zabıta memuru huzurunda yapılır. Bu durum tebliğ alındısına yazılarak tarih ve imza konulmak ve hazır bulunanların da ismi yazılmak ve imzalattırılmak suretiyle tespit olunur.
Geçici ayrılmalarda tebliğ evrakı ilgili servise geri verilmez, dönüş süresi dikkate alınarak evrakın tebliğ edilmesi için tekrar belirtilen adrese gidilir.
4- Muhatabın bulunduğu şehir, kasaba veya köyden seyahat, iş, hastalık veya benzeri sebeplerle geçici olarak veya adresten kesin olarak ayrıldığı, adreste bulunanlar veya komşuları tarafından ifade edildiği takdirde, "ADRES TESPİT TUTANAĞI" düzenlenerek bilgiyi verene imzalattırılır. Bu şahıslar, imzadan kaçındıkları takdirde isimleri tutanağa kaydedilir ve çekinme sebepleri belirtilerek açıklamanın altı yalnız memur tarafından imzalanır.
5- Adreste yapılan araştırmalardan netice alınmazsa veya alınan bilgiler yetersiz olursa mahalle veya köy muhtarlığına  başvurularak alınan bilgiler adres tespit tutanağı ile tespit edilir.
6- Tebliğ memuru aradığı anda muhatap yerinde bulunmazsa ve dönüş saati belli olmaz veya uzun süreceği anlaşılırsa "GÖRÜŞME MEKTUBU" düzenlenerek orada bulunanlara verilir veya münasip bir yere bırakılır. Görüşme mektubu üzerine, daireye gelen ilgililer ile tebliğ belgelerinin düzenlenmesi sırasında hazır olan mükellef veya yetkililerine imzası alınmak suretiyle tebliğ yapılır.
Tebliğ Sonucuna Göre Yapılacak İşlemler 
Madde 27- Evrak tebliğ edilmiş ise tebliğ alındısı, tebliğ edilmemiş ise tebliğ evrakı ile tespit tutanakları ilgili memur tarafından düzenlenen tahsildar/icra/yoklama memurları günlük çalışma raporuna servis şefinin imzası alınmak suretiyle teslim edilir. Diğer nüsha yoklama memuru tarafından saklanır.
Servis şefi, tebliğe konu olan evrakı, ilgili servisten gelen belge dağıtım ve izleme bordrosunun ilgili sütununa imzasını almak suretiyle ilgili servis şefine teslim eder.
Başka Vergi Dairelerine Memur Eliyle Yaptırılacak Tebliğler
Madde 28- Bulundukları il veya ilçe dışındaki (büyükşehir belediye sınırları içindeki ilçeler hariç) vergi dairelerinin yetki alanı içinde bulunduğu tespit edilen mükelleflere ilişkin kovuşturma, yoklama, tebliğ gibi işlemler, ilgili servisler tarafından "SEVK PUSULASI" (Diğer Vergi Dairelerinde Yapılacak Tebliğ ve Takipler İçin)  düzenlenmek suretiyle mükellefin adresinin bulunduğu yer vergi dairesine gönderilir. Sevk pusulasının bir örneği ayrı bir dosyada saklanır.
İlgili vergi dairesinden alınan sonuç üzerine, sevk pusulasının kalan örneği, dosyasından çıkartılarak tebliğ veya iade şekline göre gerekli işlemler yapılır.
Başka Vergi Dairelerinden Gelen Belgelerin Tebliği
Madde 29- Başka vergi daireleri adına yapılacak tebliğ işlemleri, en geç 15 gün içinde sonuçlandırılarak ilgili vergi dairesine geri gönderilir. Acele ve zamanaşımlı belgeler ise zamanaşımı süresi dolmadan derhal ilgililere tebliğ edilir.
           Yapılan işlemin sonucu, gönderilen sevk pusulasında işaretlenerek sevk pusulasının bir örneği tebliğ veya iade olmak üzere ayrı ayrı dosyalanır. Bir örneği ise tebliğe ilişkin belge ile birlikte ilgili vergi dairesine gönderilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder